Mistrz Świata- Fernando Alonso opisuje wyścig w Montrealu, który odbędzie się w przyszły weekend na torze Gillesa Villeneuve’a.
„To wspaniały tor wyścigowy. Półstały tor, co oznacza, że podczas weekendu, gdy więcej gumy zostanie nieniesione na nawierzchnię, staje się coraz szybszy. Jest na nim także wiele miejsc do wyprzedzania, zwłaszcza na nawrocie numer 10 i ostatniej szykanie przed prostą startową, gdzie można wykorzystać cień aerodynamiczny, a jeżeli Twój bolid jest dobrze ustawiony można uzyskać dodatkową szybkość na końcu prostej i hamować później niż rywal przed Tobą.”„To tor, na którym ustawiamy niską lub średnią siłę dociskającą, a hamulce poddane są olbrzymim przeciążeniom. Kluczem do szybkiego okrążenia długiego toru jest dobra stabilność podczas hamowania, tak aby bolid miękko przejeżdżał po krawężnikach oraz bardzo dobra kontrola trakcji, dzięki której można wyjść z szykan ze znaczną prędkością. Ważne jest również minimalne ustawienie siły dociskającej, dzięki czemu maksymalnie wykorzysta się prędkość na prostej. Ważne jest tutaj ukończenie wyścigu, ponieważ nawet na ostatnim okrążeniu wielu kierowców ma problemy z hamulcami, co owocuje wieloma niespodziankami podczas ostatnich 10 okrążeń, gdy tarcze hamulcowe są już zużyte.”
„Pit lane jest dość długa w wyniku czego dąży się do kilku pit stopów, właściwie, jeżeli się uda, lepiej jest pojechać na dwa niż trzy postoje. Pogoda w Montrealu jest zawsze nieprzewidywalna i zawsze spodziewać się można przelotnych deszczów podczas weekendu wyścigowego. Zazwyczaj zespół Vodafone McLaren Mercedes miał dobre starty tutaj, a ja mam miłe wspomnienia ze zwycięstwa w ubiegłorocznym wyścigu.”
01.06.2007 14:27
0
O, a Alonso płócien nie kupuje?;)
01.06.2007 16:07
0
Co ty. Nick pewnie robi zakupy dla wszystkich stajni.
01.06.2007 17:00
0
Disi - Alonsa nie stać na takie fanaberie - co innego Nick! :)
01.06.2007 17:10
0
Prawdę mówi Fernando o zużyciu tarcz hamulcowych na circuit Gilles Villeneuve.Nawet w ub.roku Jacques (gwiazda przecież nieziemskiego formatu) pomimo komunikatów ze strony swojego zespołu informujących go o przegrzaniu hamulców zderzył się z bandą na ostatnich okrążeniach wyścigu (a był chyba siódmy).Tor w Kanadzie ma swoją specyfikę i jest niezwylke ciekawy.Do tej pory dość dużo wypadków wydarzyło się właśnie na szykanie poprzedzającej ostatnią prostą (min.Fernando opowiadający nam o torze też miał "przyjemność" spotkania się z barierą pod koniec wyścigu).Tor jest szybki ale ma cechy ulicznego ze względu na bliskość barier.Robertowi wróżę dobrze (marzy się podium).Może wreszcie będzie pełna satysfakcja z wyniku (do tej pory nikt spoza Ferrari-Mc Laren nie stanął na podium w tym roku).
01.06.2007 19:46
0
Wypadałoby aby któryś McLaren zakończył wyścig przed czasem...Ferrari cały czas psuć się nie może :) A może Hamilton wypadnie z toru? Jedzie tam przecież pierwszy raz...
01.06.2007 20:26
0
Alonso mówi, że kluczem jest to, aby bolid miękko przejeżdżał po krawężnikach, no to Hamilton będzie miał problema, bo z tego co ja widziałam to on płynnie nie jeździ... Ogólnie życzę wszystkim wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka :D:D:D
01.06.2007 21:03
0
W myśl zasady - Bij Mistrza! Ciekawy jestem czy jakaś niespodzianka przytrafi się McLarenom? Moze niewinny zanik kontroli trakcji ?! Przecież od początku sezonu jadą jak cyborgi! Żadnych usterek , żadnych błędów ?! A jeżeli już , to minimalne. Mogliby nam zaserwować jakąś atrakcję.
02.06.2007 02:13
0
Nie znam tego toru.Ale jeśli padają tam hamulce pod koniec wyścigu to nie zdziwię się,jeśli Hamiltonowi zdarzy się wycieczka poza tor.Mam wrażenie,że jeszcze nie do końca "czuje" swój bolid i dlatego tak często blokuje koła na dohamowaniach.Jak skończą mu się skuteczne hamulce to może się okazać że że wcale nie jest taki mocny.A nie każdy potrafi natychmiast dostosować styl jazdy do np.awarii kontroli trakcji czy hamulców.A Robert potrafi i już to pokazał.Pozdro
04.06.2007 10:08
0
po prostu strach się bać.... ;-)
24.03.2008 13:46
0
Te opony(opona) do traktora :D
28.03.2008 06:59
0
To twarde, miękkie , wety (przejściowe) i na deszcz
01.04.2008 21:19
0
Heh wszystkie typy opon.... ciekawie jest zobaczyć jak wiele sie róznią...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się